Vorträge von Lutz Hofer

 

(2016). Zimmermann, F., & Hofer, L.: Social media use and political cynicism. Mediating effects of negativity on procedural fairness perceptions. Paper präsentiert auf der 6. ECREA European Communication Conference, Prag (Tschechische Republik).

(2016). Hofer, L., Wessler, H., & Bilandzic, H.: Persuasive effects of multimodal news frames? The limited power of visual and textual gain and loss frames on climate change attitudes. Paper präsentiert auf der 2016 ICA Annual Conference, Fukuoka (Japan).

(2015). Wessler, H., Wozniak, A., Hofer, L., & Lück, J.: Global multimodal news frames of climate change. Paper präsentiert auf der 2015 ICA Annual Conference, San Juan (Puerto Rico).

(2010). Hofer, L.: Explaining the media personalization phenomenon. Paper präsentiert auf der 3. ECREA European Communication Conference, Hamburg.

(2010). Hofer, L.: Personalization of politics: trick or trend? Paper präsentiert auf der IAMCR Annual Conference ‚Communication and Citizenship’, Braga (Portugal).

(2009). Hofer, L.: Changes in the media coverage of parties and party leaders. Poster präsentiert auf der Konferenz ‚Democratie en Vertrouwen’ der Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) und des Raad voor Openbaar Bestuur (Rob), Den Haag (Niederlande).

(2008). Koch, T., & Hofer, L.: Becoming friends more easily: The impact of positive background information on the development of parasocial relationships. Paper präsentiert auf der IAMCR Annual Conference ‚Media and Global Devides‘, Stockholm (Schweden).

(2005). Hofer, L.: Vertrauensbildung in Regierungskommunikation. Poster präsentiert auf dem Düsseldorfer Forum Politische Kommunikation, Düsseldorf.

(2002). Hofer, L.: Schröders Cousinen und Stoibers Enkel: Privates der Kanzlerkandidaten in Medien und Wahlentscheidungsprozessen. Paper präsentiert beim ‚Tag der Forschung‘ der Universität Düsseldorf.